Fitspooration.devote.se

NU ÄR MIN NYA BLOGG LANSERAD!!!

HTTP://FITSPOORATION.DEVOTE.SE - HTTP://FITSPOORATION.DEVOTE.SE  - HTTP://FITSPOORATION.DEVOTE.SE  
 

Video is on its way

DSC_0003

DSC_0010

Godmorgon på er!

Va kul att få så mycket respons ang. videon jag pratade om. Eftersom att många av er tyckte att det var en intressant idé att posta en video med mina övningar för främst rumpa och baksida lår filmade jag hela mitt pass igår. 

Så i denna stund sitter jag i köket med min protein shake och klipper ihop och filmen kommer att komma upp i eftermiddag! :D  

Glöm inte att min nya blogg på Devote kommer att lanseras vid 12 idag, hoppas att ni är lika taggde som jag är!

//

Good morning to you! 

I love that you gave me so much feedback about the video I was talking about yesterday. Many of you thought it was an interesting idea to post a video with my exercises, mainly butt and hamstrings so I filmed my session yesterday. 
 
So right at this moment Im sitting in the kitchen with my protein shake and trying to cut together the movie,  it will come up in the afternoon! :D  
 
Do not forget that my new blog at Devote will be launched in 2 hours.

Butt exercises?

Idag är det fokus på endast baksida ben och rumpa på mitt pass, och vader. Men främst rumpa och baksida lår! 

Jag vet att många av er är intresserade av just rumpträning, så jag funderar på om jag ska försöka att spela in de flesta övninhrna och visa här i bloggen? Låter det intressant? Ge gärna lite feed back då det ligger mycket jobb bakom en sådan video! 

Kram! :)  

PicMonkey Collage
Todays workout outfit, tights and shirt från BetterBodies and weightlifting shoes from Adidas.

Today is  focus on only hamstrings and butt on my session, and calves. But mainly butt and hamstrings! 
 
I know many of you are interested in just butt extercise, so I’m thinking if I should try to record most of the exercises I do and upload in this blog? Sounds interesting? Please give me some feed back when there is a lot of work behind such a video! 
 
Hug! :)

Breakfast, there is variation

Något som jag gillar med Helenes schema som hon gjorde till mig är att det finns valmöjligheter, det behöver inte vara havregrynsgröt varje dag. Så idag blev det två fullkorns skivor med kalkon och tomat på och en skål med ”protein pudding” (proteinpulver blandat med extremt lite vatten). Glutamin och Omega-3. :)  

// 

Something I like about Helene’s schedule as she did to me is that there are choices, it do not  need not be oatmeal every day. So today I had two wholemeal slices with turkey and tomato and a bowl of ”protein pudding” (protein powder mixed with very little water). Glutamine and Omega 3. :)

DSC_0001
DSC_0006
DSC_0002

I just need to breath

Jag är helt slut efter dagen, fotografering i flera timmar, ett arm pass och sen var dagen faktiskt slut. Det är ju valborg idag men helt ärligt så känner jag att jag vill ta all tid jag har över till att vila. Jag är så aktiv och jag känner verkligen att när jag har chansen att vila och göra ingenting så vill jag göra just det, ingenting. Det kanske låter tråkigt, men vi alla har ju våra prioriteringar och ikväll blev det att grilla och äta god middag med min familj och nu tänker jag spendera min kväll med min pojkvän. Bara andas ut en stund. :)  

// 

I am totally exhausted after the day, shooting for several hours, an arm workout and then there he day actually ended. It’s May Day today, but quite honestly, I feel that I want to take all the time I have to rest. I am so active and I really feel that when I have the chance to rest and do nothing so I want to do just that, nothing. It may sound boring, but we all have our priorities, after all, and tonight I wanted to BBQ and eat a good dinner with my family and now Im going to spend my night with my boyfriend. Just exhale for a moment. :)

DSC_0004
DSC_0005
DSC_0006
DSC_0007

New shoot…..

Igår hade jag en riktigt jobbig dag, det var flera lite jobbiga grejer som kom upp på en gång och jag blev väldigt stressad. En av dem sakerna var att bilderna från fotograferingen kom nu igår och ingen blev särskilt bra, ingen i min familj gillade bilderna och tyckte att inte var så bra som vi hade hoppats på, dåliga vinklar som inte var så smickrande för mig plus att jag såg väldigt ledsen ut. Och jag vill ju inte se ledsen ut på min header ;)  Det gjorde mig döstressad med tanke på att min  blogg lanserars om bara 2 dagar. 

Så idag åkte jag och min mamma till FLEX Sportsclub i Tyresö och fotade nya bilder. Jag tror att dessa blev bra, vi höll på i ca 3-4 timmar och bara fotade så vi fick många olika alternativ. Det känns skönt att vi har fått detta avklarat och det kommer att se snyggt ut på fredag när det är dags. Jag är så taggad. :)  

DSC_0484
DSC_0580

Yesterday I had a really rough day, there were several little annoying stuff that came up at once and I was very stressed. One of those things was that the images from the shoot  came yesterday and no one was particularly good, no one in my family liked the pictures and thought the pictures were not as good as we had hoped for, bad angles that were not so flattering to me plus I looked very sad. And I do not want to look sad on my header ;) It made me super stressed given that my blog is realesed in just 2 days. 
 
So today me and my mom went  to FLEX Sports Club in Tyreso and photographed new images. I think these were good, we went on for about 3-4 hours and only footed so we got many different options. It feels good that we got this done and it will look great on Friday when the time comes. I’m so psyched. :)

Blog Awards

Jag såg precis på VeckoRevyns websida att man kan börja nominera sina favorit bloggar till Blog Awards. Jag är ganska ny i bloggvärlden, jag har ju bara bloggat i ca 1,5 år så jag har aldrig varit på något event som detta, men jag skulle bli så så glad om ni ville nominera mig och ge mig chansen att få delta!

Det finns föera bra kategorier. Bland annat:

”Årets tränings- och hälsoblogg
En bloggare som är värd att uppmärksammas för sitt sätt att engagera och inspirera sina läsare inom hälsa, träning och fritid. Med sunda tips peppar hen sina läsare – varje dag.”
 
”Årets inspiratör – Instagram (Ny!)
En person som inspirerar sina följare på Instagram inom mode, skönhet, träning eller hälsa. Här letar vi efter en användare som dagligen uppmuntrar sina följare själsligt och/eller fysiskt med hjälp av fina bilder. Antalet följare väger tungt i denna kategori.” 
 
Jag skulle bli så glad om ni ville nominera mig, eller ja om ni nu känner att jag uppfyller det som kategorierna letar efter! Ni kan göra det HÄR. 

KRAM!

never give up

 
I just saw on Veckorevyn’s website that you can begin to nominate your favorite blogs to Blog Awards. I’m fairly new to the blogosphere, I ‘ve only been blogging for about 1.5 years so I ‘ve never been to any event like this, but I would be so so happy if you would nominate me and give me the chance to participate!
 
There are some good categories. Among them:
 
”This year’s fitness and health blog
A blogger who is worthy to be praised for the way they engage and inspire their readers in the health, fitness and leisure. With a healthy mind motivates his readers – every day. ”
 
”This year’s inspiration – Instagram (New!)
A person who inspires his followers on Instagram in fashion, beauty, fitness or health. Here we are looking for a user who daily encourages its followers spiritually and / or physically with the help of nice pictures. The number of followers weigh heavily in this category. ”
 
I would be so happy if you would nominate me, or yes if you now feel that I am fulfilling what categories are looking for ! You can do it HERE 
 
xxx

Reader question

Hej jag har en fråga! När du kör benpress, hur mycket väger själva ”ställningen”, eller räknar du bara kilona du lägger på stången? :)hoppas du förstår vad jag menar!

Jag vet inte vad ställningen väger faktiskt… Så kag räknar bara med extra vikten som jag lägger på. Skriver jag att jag kör på 200kilo så är det 200kilo viktplattor som jag menar. :)  

DSC_00274

Hey I have a question! When you do leg press, how much does the leg press it self weight, or do you count just the pounds you put on the bar? :) hope you understand what I mean! 

I do not know what the leg press actually weighs … So I only count the extra weight I put on. I write that I’m doing  200kilo it is 200kilo weight plates that I mean. :)
stats